Právo IT
a duševní vlastnictví

Rozumíme technologiím, se kterými pracujete
– nebo je rovnou vyvíjíte. Pomůžeme vám se složitou legislativou kolem. Řešíme právní otázky spojené s produktem a také podporu pro fungování organizace.

PROFIL KLIENTA

Pomůžeme vám se složitou
legislativou kolem

Jste tvůrci nebo si necháváte tvořit řešení na míru?

Dlouhodobě spolupracujeme s firmami, které vyvíjí software pro zubaře, platební terminály nebo třeba herní studio. Radíme ale i té druhé straně – ve chvíli, kdy si jako odběratel IT služeb necháváte stavět na míru software a chcete mít všechno v pořádku. 

Hledáte právníky, kteří se orientují
ve vašem byznysu?

Nejsme specializovaní na určitou oblast, klíčové je pro nás dělení podle potřeb našich klientů. Věnujeme se různým průřezovým tématům, včetně prodeje firem a řešení sporů mezi společníky. V IT oblasti se zaměřujeme také pracovní právo a investice. Máme za s sebou projekty v řádu desítek milionů do miliard korun.

Rostete nebo vyvíjíte něco
nového?

Obsluhujeme jak rostoucí start-upy, tak řadu zavedených českých a zahraničních IT společností. Obvykle k nám přichází firmy ve chvíli, kdy mají rozjetý produkt nebo službu a potřebují právní podporu, nebo vyvíjejí něco nového a potřebují poradit se záležitostmi kolem spuštění.

Snadno se zařadíte do profilu našeho klienta?

IT firma s vlastními produkty
Výrobní firma s inovativními řešeními
Vývojář, který staví řešení na míru
Herní studio
Distributor softwaru třetích stran
Digitální agentura

REFERENČNÍ PROJEKT

Brněnská AURA je světová jednička v informačních systémech pro vojenskou logistiku. Program MC CATALOGUE pomáhá vytvářet katalogizační data o technice, zbraňových systémech či náhradních dílech pro resorty obrany. Ve chvíli, kdy se řeší nová zakázka a přichází specifické požadavky vlády v dané zemi, zapojujeme se do jednání my.

Donedávna se armádní software dodával formou on-premise řešení – tedy instalace a provozu na HW dané firmy nebo uživatele. Poptávka z Austrálie změnila status quo – místní vláda požadovala software jako službu, neboli SaaS řešení. Naším úkolem bylo vyjednat smlouvy s ohledem na potřeby vlády i našeho klienta. Tak, aby reflektovaly nejen požadavek na cloudové řešení, ale také místní zvyklosti a evropskou legislativu.

S kanceláří spolupracujeme přes 10 let. I díky detailní znalosti našeho byznysu byli schopní adaptovat stávající smluvní dokumentaci do nového licenčního modelu. Podpora advokáta není jen o přípravě smluv, oceňuji zejména schopnost vést dialog se všemi stranami a proaktivní přístup. Pořádat online schůzky s představiteli australské vlády v 5 ráno našeho času není úplně standardem.

Filip Engelsmann, generální ředitel AURA, s.r.o.

ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ

Projekty, které nás baví

Biometrické podpisy dokumentů v ordinaci, automatizovaný nákup komodit přes mobilní apku nebo videoaplikaci, která kombinuje data z množství otevřených zdrojů, oborových databází a sociálních sítí…

Nasbírali jsme celou řadu zkušeností a rádi je předáváme dál. Máte nápad, pouštíte se do nového produktu a potřebujete všechno domyslet a právně ošetřit? Komplexní, složité, unikátní případy – to je něco pro náš tým.

REFERENČNÍ PROJEKT

Sonet je softwarová společnost poskytující komplexní služby v oblasti platebních technologií. Aktivně spravuje kolem desítky tisíc platebních terminálů v České republice, na Slovensku, Rakousku či Maďarsku. Denně odbaví až milion platebních transakcí. Od roku 2019 je součástí nadnárodní skupiny Payten. 

Sonetu poskytujeme služby osmým rokem. Odstartovali jsme podporou jednotlivých transakcí, dokumentace a pracovněprávních záležitostí. O pár let později jsme spolu s tehdejším majitelem chystali vstupy a smlouvy pro prodej do rukou nadnárodní skupiny. Transakce proběhla úspěšně a my s klientem spolupracujeme dál. Do agendy nám přibyla podpora klienta v komunikaci s právníky Asseco Group (Payten), která je vedoucím hráčem na poli bankingu a v dalších finančních sektorech v regionu.

Iva Horáčková s týmem advokátní kanceláře pro nás zajišťují provozní podporu – tvoří vzorovou dokumentaci, revidují pracovní smlouvy podle novel zákoníku práce a mají na starost také smlouvy, které souvisí s distribucí produktů a služeb. Spolupráce s nimi je rychlá, hladká a efektivní. Můžeme s nimi konzultovat různorodé právní otázky včetně evropské regulace digitálního a finančního sektoru. Vždy najdou řešení i v případě výzev, které vyplývají z výkladu a rozdílných formulací v kontextu českého a polského práva.

Dana Chudáčková, Legal Counsel ve společnosti SONET, s.r.o.

Řešíme právní otázky
spojené s produktem...

Stabilizace i rozvoj produktu

Umíme pracovat s různými licenčními modely, ať už poskytujete software on-premise nebo v cloudu. Pomůžeme vám s výběrem a nastavením licenčního modelu, nebo upravíme smlouvy a dokumentaci podle toho stávajícího. Spadá váš produkt pro speciální regulaci? Poradíme se všemi právními věcmi kolem. 

Distribuce

Jsme tu, když řešíte výběr a nastavení distribučního modelu a souvisejících smluv. Věnujeme se nastavení partnerského nebo affilliate programu. Orientujeme se v soutěžněprávních aspektech a upozorníme vás i na daňové aspekty distribuce. Naší specializací je také téma veřejných zakázek v IT

Nastavení pravidel pro GDPR

Ochrana osobních údajů a její implementace je rozsáhlé téma. My jsme v něm o krok napřed. Zmapujeme všechny procesy a jejich nastavení podle reálných potřeb byznysu. Nadefinujeme role a z nich vyplývající povinnosti. Teprve pak tvoříme řešení a dokumentaci na míru klienta.

REFERENČNÍ PROJEKT

Compactive je rodinný byznys, který se věnuje komplexnímu řešení elektroinstalací integrovaných informačních, komunikačních a bezpečnostních systémů – od návrhu přes dodání softwaru a hardwaru až po samotnou implementaci. Firma, která začínala s IT a slaboproudými systémy, dnes vyvíjí a dodává IoT inovativní řešení do budov a firem, které znáte – Olympia Brno, Vlněna Office Park, Infosys, Sonnentor, CTP Invest, CPI Property Group, Darfon, Moduslink a další, jak ryze české, tak i zahraniční korporace. 

Společnosti se daří – roste a rozšiřuje své působení do dalších zemí EU. Naše kancelář pro Compactive zajišťovala právní servis, který s expanzí přímo souvisí. Zapisovali jsme ochrannou známku a následně také vyjednávali s vlastníky kolizních označení. Velké a komplexní téma bylo vytvoření a nastavení distribučního systému – vztahy a povinnosti mezi distributory a vše, co se smluvního práva týká. Klientovi také poskytujeme průběžnou právní podporu při řešení jednotlivých obchodních případů.

Z pozice jednatele oceňuji komplexní přístup kanceláře a vhled do různých právních oblastí, které při řízení firmy řeším. Jsem rád, že jsme celý distribuční systém tvořili společně. I díky tomu jsme našli řešení, které zohledňuje naše představy a zahrnuje reálné zkušenosti z advokacie – případné budoucí spory nebo soutěžněprávní aspekty distribuce. 

Lubomír Kuča, CEO at Compactive, s.r.o.

SLUŽBY V RÁMCI SPECIALIZACE

... a také podporu pro fungování organizace

Růst firmy, vstup investora nebo prodej

Zabýváme se nastavením dobrých vztahů mezi společníky a máme přesah do daňové problematiky. Mezi klíčové specializace kanceláře patří škálování byznysu optikou práva – jsme tu pro vás, jestli rostete, nabíráte investice nebo jste se dokonce rozhodli prodávat.

Dobré vztahy se zaměstnanci

Správně nastavená pracovní smlouva, řešení home office nebo zajištění specifických benefitů je a bude čím dál větší téma – nejen v IT sféře. Pracovní smlouvy prostě potřebujete mít v pořádku. Tečka. Tvoříme zbrusu nové, revidujeme ty stávající a klienty kontaktujeme vždy, když se mění legislativa.

Nové cesty, jak motivovat členy týmu

Přemýšlíte o zavedení zaměstnaneckých akciových plánech – ESOP? Cest, jak navázat odměny na cíle společnosti, je hned celá řada. Poradíme vám, jak program zaměstnaneckých akcií pojmout z hlediska české legislativy.

Ochranné známky a duševní vlastnictví

Jste úspěšní v ČR a zvažujete expanzi do zahraničí? Máte unikátní know-how nebo obchodní tajemství, které spoluvytváří vaši zaměstnanci? I v tomto ohledu je dobré krýt si záda pomocí práva. Přihlašujeme české i mezinárodní ochranné známky a zároveň rozporujeme ty cizí, které do našich zasahují. A když půjde do tuhého, zastoupíme vás u soudu. 

REFERENČNÍ PROJEKT

Brněnské Kentico, které se specializuje na vývoj softwaru pro správu obsahu (CMS), obdrželo zahraniční kapitál ve výši až 1,5 miliardy korun od britské investiční skupiny Expedition Growth Capital.

Transakce předpokládala promítnutí britských investorských konceptů do poměrů českého práva prostřednictvím vícero SPA, SHA a zakladatelských dokumentů. Paralelně však proces zahrnoval kromě investice také odštěpení jedné z divizí. Vzhledem ke komplexnosti se na transakci podílely dva týmy zároveň – korporátní tým pod vedením Davida Fyrbacha a IT tým pod vedením Petra Žídka. 

Při organizaci takto složité transakce bychom se neobešli bez podpory špičkových právních, daňových a finančních poradců. Cením si toho, že Petr Žídek a David Fyrbach nám byli během její přípravy kdykoliv k dispozici. I přesto, že řešili související právní otázky v řadě oblastí, nikdy nezanedbali kontext jednotlivých kroků a nahlíželi na transakci jako celek.

Gabriela Jakabová Chief Operations Officer Kentico

Specializaci v IT rozvíjíme od založení
kanceláře v roce 2012

Naše postavení na trhu právních služeb potvrzují opakovaná ocenění v prestižních mezinárodních žebříčcích Legal 500 a Chambers and Partners pro oblast TMT – technologie, média a telekomunikace a umístění v Právnické firmě roku pro oblast Právo informačních technologií.

Tým vede Petr Žídek, který byl opakovaně oceněn jako Leading individual v žebříčku Legal 500.

Čím aktuálně žijeme?

 The Legal 500 – opakované zařazení ve 2 kategoriích

The Legal 500 – opakované zařazení ve 2 kategoriích

I letos držíme pozice, opakovaně jsme zařazení do prestižního žebříčku The Legal 500 – kategorie TMT, Tier 2. Petr Žídek opět patří mezi Leading individual v této specializaci.

K pověření třetí osoby při rozhodování společníků mimo valnou hromadu

K pověření třetí osoby při rozhodování společníků mimo valnou hromadu

Nejvyšší soud vyjasnil, že zajištěním jednotlivých faktických úkonů při rozhodování společníků mimo valnou hromadu (per rollam) může jednatel pověřit třetí osobu. Tato třetí osoba může jako zmocněnec nechat vyhotovit rovněž notářské zápisy o návrhu rozhodnutí per rollam a o výsledku rozhodování, pokud jsou v daném případě potřeba.

Vedli jsme přeshraniční přeměnu společností ve skupině Boltjes Group z Holandska do České republiky

Vedli jsme přeshraniční přeměnu společností ve skupině Boltjes Group z Holandska do České republiky

Transakci, která dohromady trvala téměř rok a půl a v českém prostředí je spíše raritou, vedl trojčlenný tým ve složení David Fyrbach, Iva Horáčková a Gabriela Bučková.